Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool
De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn.
De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn.
In 2018 startte Annelies Valentijn met De Lichtschool, die verschillende lichtopleidingen aanbiedt aan interieurprofessionals. Het was een instant-succes, wat ervoor zorgde dat zowel site als aanbod organisch groeiden. Een luxe-probleem natuurlijk, maar het begon te ontbreken aan helderheid en herkenbaarheid.
Voor Studio Valentijn - al vanaf 2007 het ontwerpbureau voor licht, interieur en architectuur van Annelies Valentijn - gold iets vergelijkbaars: de studio zelf, het aantal opdrachtgevers (zowel particulier als zakelijk) én het aantal opdrachten was in de loop van de jaren sterk gegroeid; bovendien was de studio inmiddels ook actief als dealer van verlichtingsmerken uit het midden- en hogere segment. De website was verouderd; veel belangrijke zaken waren ondergesneeuwd in een lawine van portfolio-items en blogberichten.
Organische groei is natuurlijk super, toch zul je je marketing- en communicatiemiddelen regelmatig onder de loep moeten nemen. Klopt het verhaal dat je vertelt nog? Past de uitstraling - naast logo, ook typografie, fotografie, beeld- en kleurgebruik - nog bij de tijd en je doelgroepen?
De vraag die Annelies ons voorlegde was concreet en breed. Hoe geven we Studio Valentijn en De Lichtschool een duidelijker smoel en brengen we ze - ondanks de verschillende target audiences - visueel samen? En hoe vertalen we dat naar websites, marketing en social media? Ik ging aan de slag met Kiki Poulisse (logo-ontwerp, kleurkaart) en Wiebe de Wolf (webtechniek) - en met Annelies Valentijn zélf natuurlijk.
Het eerste zichtbare resultaat: twee nagelnieuwe websites
De rest zul je 'vanzelf' zien als je De Lichtschool en Studio Valentijn gaat volgen. Op Instagram bijvoorbeeld: @delichtschool en @studiovalentijn. Er is ook een nieuwsbrief - perfect als je op de hoogte wilt blijven van nieuwe cursussen en events op het gebied van licht en verlichting. Aanmelden nieuwsbrief
Spoiler: het gaat nooit 'vanzelf'. Maar als je zelf ook met zo'n organisch gegroeide website zit, of vragen hebt over je branding en positionering: neem gerust Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op. We werken voor makers, merken en marketeers in interieur, mode en lifestyle.