Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Cultuur & Retail

Cultuur & commercie - the soft benefits

Cultuur en retail signaleert trends in cultuur en retail en adviseert op basis daarvan musea en andere culturere instellingen over hun winkel en assortiment.

De combinatie van cultuur en retail staat enorm in de belangstelling. Retailmerken presenteren zichzelf steeds vaker museaal; sommige hebben zelfs eigen musea. Tegelijkertijd gaan musea zich meer en meer gedragen als retailers, om zowel hun eigen merk te versterken als om extra inkomstenen te genereren. Hoe komen deze werelden bij elkaar? Wat kunnen zij van elkaar leren?

Ellen Groenveld, mede-eigenaar van Cultuur en Retail en Museumwebshops, signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld. Ze laat zien welke kansen er liggen voor museumwinkels en welke rol zij zelf kunnen spelen in de ontwikkeling van nieuwe producten, waaronder souvenirs. Ook adviseert zij musea op strategisch en uitvoerend niveau over hun (fysieke en online) winkel, assortiment en inrichting.

Topics:

  • Trends in (online) retail; kansen voor de museumwinkel
  • Storytelling: de museumbeleving vertalen naar de winkel
  • Trends in souvenirs. Wat wil de bezoeker meenemen?
  • Artsy cultural products. Wat zijn het, waarom heb je ze nodig?
Cultuur & Retail's stories:
Cultuur Retail Netwerk Dag - de toekomst van retail in de cultuursector

Cultuur Retail Netwerk Dag - de toekomst van retail in de cultuursector

Hoe gaan cultuur & retail zich ontwikkelen de komende jaren? Hoe blijven we relevant voor bezoekers; welke rol spelen hospitality, social design en duurzaamheid - en wat doet die zelfscankassa daar? De derde Cultuur Retail Netwerk Dag staat in het teken van de toekomst.