De Maison&Objet schudt de boel flink op met een gloednieuwe aanpak. Belangrijkste daarin: de januari- en de septembereditie krijgen ieder hun eigen focus. Beide beurzen houden wel een centraal thema. Voor januari is dat Sur/Reality.
Start het nieuwe jaar met inspiratie! Wonen-design-interieur-hotspot Maison&Objet is er weer van 16 t/m 20 januari 2025. We hebben opnieuw gratis kaartjes voor je. De rien :)
Klaar met die eindeloze scrollsessies; toe aan een échte inspiratie-boost? Ga mee op expeditie naar de grootste en coolste vlooienmarkt van Parijs. Ben je erbij op 20 januari?
So much to learn, so much to admire and enjoy... Let's go!
Meewerken aan collecties, fotoshoots begeleiden, beeldbewerking, contact met producenten... In de designstudio van Brink & Campman kom je als creatieve duizendpoot helemaal tot je recht!
Kort nieuws & faits divers - omdat we weleens iets tegenkomen wat we je niet willen onthouden. Tips zijn welkom!
Met de kick-off van designbeurzen en -events is weer 'back to business'. Inspiratie, netwerk- en businesskansen - een maand om je tanden in te zetten. Here we go!
Elke maand een lunchmeeting op het snijvlak van stijl & trend, merk & marketing. In oktober kijken we naar terug naar de Paris Design Week en Maison&Objet.
Er is geen ontkomen aan. Alle bedrijven in interieur en home deco moeten gaan voldoen aan de wettelijke eisen van duurzaamheid. Dat geldt nu alleen nog voor grote organisaties.
Buitenkansje voor iedereen die werkt in interieur, home deco, mode, retail of design: maak kennis met Insights, het platform van trendanalist Christine Boland. Gratis!
Op zoek naar inspiratie voor je museumwinkel, concept store of lifestyle merk? Ontdekken hoe je commercieel succes behaalt binnen een culturele setting? Ga mee met de Paris Museum Retail Tour. Achtste editie!
Welke vormentaal en kleurencombinaties zetten in de winter van 2025-2026 de toon in fashion, lifestyle, retail en visual merchandising? En hoe vertaal je dat naar jouw collectie, merk of business? Christine Boland deelt haar inzichten in een vlijmscherpe analyse.
Rechtstreeks uit Milaan: de interieur- en kleurtrends voor 2025 in een wervelende presentatie van grandes dames Christine Boland en Marie-Gon. Kijk 'm terug!
AI schudt alle branches op - dus ook die van interieur en deco. Hoe kijk jij aan tegen deze nieuwe technologie? Zie je het als een risico of als een kans? Gebruik je het zelf al? De Maison&Objet doet onderzoek - help je mee?
Op zaterdag 30 en zondag 31 maart vindt de negende editie plaats van de drukbezochte groepsexpositie van het IJ Kunst Collectief, met werk van 40 makers uit de vrije en toegepaste kunst. Let op, nieuwe locatie: de bagagehal van Loods 6.
Wat de highlights waren van de Maison&Objet afgelopen januari? Dat hangt er vanaf met welke ogen je kijkt natuurlijk! Ben je daar als inkoper of agent, of kijk je als student je ogen uit?
Welke trends zijn bepalend voor retail, en hoe pas je ze toe als retail-ondernemer? Trendanalist Christine Boland deelt haar inzichten in een webinar voor retailers, inkopers en visual merchandisers – iedereen die betrokken is bij retail.
Welke nieuwe stap richting duurzaamheid zet jij? Verken de mogelijkheden én de kansen in de CIRCO-track. Impact maken!
Waar móet je geweest zijn dit jaar? Nou eh... helemaal nergens hoor, no worries. Maar hieronder, ter inspiratie, wel een overzicht van onze favoriete beurzen en events.
Inspiratie! Gratis toegankelijke trendinformatie voor 2024 voor ontwerpers, marketeers, inkopers, reclamemakers, brand managers, copywriters, illustrators, vm'ers... enjoy!
Hoog tijd om vooruit te kijken naar de zomer van 2025. Waar hebben jouw klanten dan behoefte aan? Christine Boland deelt haar inzichten in de kleuren, vormen en materialen die dán de toon zetten. Eén ding is zeker: de zomer van 2025 wordt weird en wonderful.
Hebberig makende cadeaus, samengesteld door ons netwerk van ontwerpers en makers, curatoren en redacteuren: allemaal mensen met impeccable taste. De ultieme gift guide!
Waar hebben consumenten behoefte aan volgend jaar winter? Ontdek welke kleuren, vormen en materialen de toon zullen zetten in fashion, lifestyle, retail en visual merchandising - en vertaal ze naar jouw collectie, merk en business.
Houd je het al wat langer uit als ondernemer in de creatieve sector? Punten voor jou! En pech, want je weet ook dat aandacht en geld vooral richting "nieuw en jong" gaan. Hoe kun je met je bedrijf toch verder komen?
Kleur, print & pattern: na jarenlange soberheid was de laatste editie van de Maison&Objet een visueel feest. De hoogtepunten in een video: kleur, print & pattern, well being, stijltrends en nog zo wat. Enjoy!
Hoe gaan cultuur & retail zich ontwikkelen de komende jaren? Hoe blijven we relevant voor bezoekers; welke rol spelen hospitality, social design en duurzaamheid - en wat doet die zelfscankassa daar? De derde Cultuur Retail Netwerk Dag staat in het teken van de toekomst.
Hoe ontwikkel je een strategie voor de toekomst als die toekomst steeds onduidelijker wordt? De analyse Regenerating Human Kind van Christine Boland biedt een stevig fundament in onbestendige tijden.
Joehoe! NIA ACADEMIE zoekt een marketeer voor 24-32 uur per week. Iets voor jou? Klik!
Zoek je als creatieve ondernemer aansluiting bij andere ondernemers? Naar een coach en mentor die je scherp houdt? Om persoonlijk én zakelijk te groeien? Welkom in de Mastermind-Mentorgroep!
Alle positivo's verzamelen! De komende weken biedt Parijs een heleboel gelegenheden om je roze bril op te zetten!
Van influencer tot merkstrateeg: The Sustainable Fashion Communication Playbook is een must voor iedereen die in fashion werkt.
Fiat stopt met de productie van grijze auto's. Het Italiaanse automerk gaat vanaf nu door het leven als 'The Brand of Colors'. Best een gewaagde stap, als je weet dat grijs de meest populaire kleur voor auto's is.
De wereld is niet meer zoals-ie was, en dat geldt zeker voor de wereld van luxe, mode & lifestyle. The End of Aspiration neemt je mee in de toekomst van stijl en identiteit en duikt daarvoor óók de geschiedenis in. Want wat kunnen we leren van Marie-Antoinette?
Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en zegt bovendien niets over onze behoeften en verlangens. Trends zijn toxic.
Signifier werkt met gedreven merken en makers in interieur, design en mode. We laten je zien waar kansen liggen. Verhelderen ideeën en concepten. Helpen je onderbouwde keuzes maken. Vanuit
Onze drijfveer? Liefde voor schoonheid, vernuft en verbeeldingskracht.
We breien er een eind aan! Vanaf 1 mei gaan we verder onder een andere naam, met een andere focus en een andere koers. Mét behoud van liefde voor vernuft en verbeeldingskracht, voor style & stuff. Filmpje!
Naam maken met je werk of merk - dat wil jij toch ook? Doe mee met Naam Maken: een online cursus waarin je leert zelf de juiste naam voor jouw bedrijf of merk te ontwikkelen.
Tijd voor een (online) lunchdate! Blik vooruit en verzamel ideeën voor je nieuwe projecten. In een half uur ben je weer helemaal bijgepraat over interieur- en kleurtrends voor 2024 en verder.
Stijltrends in interieur en mode: phantasy, transparancy, marmer en melées - en heel veel kleur! Bye bye beige!
Cursus copywriting voor lifestylebrands - doe je mee?
Een wedstrijd voor dessinontwerpers en illustratoren - stuur je beste werk in en win!