Duurzaam, ethisch ondernemen? Goed plan! Bedenk wel dat goede bedoelingen zichzelf niet verkopen - als je verandering wilt zien zul je je branding en marketing professioneel moeten aanpakken. Branding voor de nieuwe generatie ondernemers!
Dit artikel is ouder dan drie jaar
Brand the Change geeft voorbeelden, tips & tricks, case studies en oefeningen
De nieuwe generatie ondernemers en bedrijven probeert - naast financiële winst - ook maatschappelijke waarde te creëren door sociale en ecologische problemen aan te pakken. De verandering die deze 'changemakers' willen zien moeten ze natuurlijk wel overtuigend kunnen overbrengen. Daarvoor is goede branding nodig; merkontwikkelaar Anne Miltenburg schreef daarover een praktisch en inspirerend boek.
Theorie, praktijk & diy Het boek Brand the Change gaat over het proces van het stap voor stap opbouwen van een merk. Het laat de ervaringen van een tiental changemaking merken in casussen zien; er zijn essays van 7 gastauteurs over o.a. trademarking en digitale marketing en het biedt volop handvatten en oefeningen voor changemakers om hun eigen sterke merk op te bouwen.
Denk als een merkstrateeg Of je nou een innovatief nieuw product maakt, een dienst aanbiedt, nieuwe ideeën verspreidt, of jezelf als leider in jouw vakgebied wil positioneren, denken als een merkstrateeg zal je helpen om een duidelijke, aantrekkelijke boodschap over te brengen, unieke merkervaringen te creëren en uiteindelijk het juiste publiek aan te trekken en te overtuigen.
Verwacht in Brand the Change geen methodes of handleidingen voor grootschalig markt- of consumentenonderzoek. Het boek richt zich vooral op kleinere en/of startende organisaties die daar toch geen tijd en/of budget voor hebben. Heb je wel de beschikking over dat soort data, dan kun je die op elk gewenst moment toevoegen.
Tribe & Event Geheel in lijn met de branding-filosofie is rond het boek zelf ook een tribe gestart (op Facebook) en was er een live event in Pakhuis de Zwijger, met sprekers, discussie en speed dating.
Brand the Change Auteur: Anne Miltenburg Uitgever: BIS Publishers Taal: Engels 224 pagina's, geïllustreerd ISBN 978 90 6369 478 4 Prijs: € 29,90 (inclusief btw) Bestel Brand the Change bij Athenaeum