Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Copywriting voor lifestylebrands // Copy, trends & brands by Stylink

Copywriting voor lifestyle brands

Je fotografie, je logo en art direction zijn tot in de puntjes verzorgd. Nu de tekst nog. Hoe spreek je je klanten aan? Waarover blog je? Wat staat er op je t-shirt, je tote bag, je verpakkingen? 


Copy, trends & brands: de cursus

Op 17 oktober gaat-ie live: de cursus Copy, trends en brands. Mooi op tijd om je marketingplannen voor het nieuwe jaar vorm te geven vanuit een vers perspectief! 

Meteen aanmelden? 

Bold copy, strong brand

Om je boodschap begrijpelijk, overtuigend en inspirerend over te brengen, zijn fotografie en styling niet voldoende. Je zult altijd tekst nodig hebben. Tekst die aanspreekt, uitnodigt, vragen oproept of beantwoordt, overtuigt, vertrouwen wekt en mensen in beweging zet. Tekst die mensen aan je bindt; die verkoopt én gevoel oproept. We werken tenslotte in de lifestylebranche.

Online cursus

Copy, trends en brands is een online cursus voor brand managers, marketeers, art directors, vormgevers en copywriters: voor iedereen in de lifestylebranche die wil weten hoe tekst je merk versterkt én sales aanjaagt. Want geloof me: tekst kan ervoor zorgen dat je meer verkoopt (en dat je hogere prijzen kunt vragen, dat ook).

In drie lessen ontdek je de wereld van branded copywriting:

  • hoe woorden de waarde van je merk en je producten beïnvloeden
  • de rol van tekst in alle stadia van de klantreis
  • hoe je je merk onderscheidend maakt met een eigen Tone of Voice
  • hoe je lifestyletrends vertaalt naar copy (en waarom dat goed is voor zowel branding als sales)
  • het basisprincipe dat niet mag ontbreken in je briefing (nee, dat is níet je missie)

Je volgt de cursus in je eigen tempo; iedere eerste maandagavond van de maand is er een Open Zoom waarvoor je onderwerpen kunt aandragen en vragen kunt stellen. Anoniem of vol in beeld: wat je wilt.

Niet alleen voor tekstschrijvers

  • Ben je freelance copywriter of wil je dat worden? Gebruik dan de cursus om zoveel mogelijk te oefenen met allerlei vormen, liefst vanuit verschillende merken. Train die schrijfspieren!
  • Werk je als tekstschrijver binnen een creatief team bij een lifestylemerk? De cursus geeft je ideeën en houvast om die rol strategischer en creatiever op te pakken.
  • Ben je brand of category manager of zit je in een andere rol aan klantzijde? Gebruik de cursus om heldere briefings te maken, je brand book aan te scherpen, bestaande teksten na te lopen én om de juiste copywriter voor een klus te vinden.
  • Werk je als vormgever of art director in marketing, reclame, product design of packaging? Ontdek hoe branded copywriting kan bijdragen aan succesvolle collecties en campagnes.

Wil je weten of de cursus geschikt is voor jou? Op 12 oktober was er een introductie-sessie via Zoom. Die kun je hier terugkijken.

Meteen aanmelden kan natuurlijk ook: 

Wat staat daar?

Welke tekst zet je op je t-shirt, je tote bag, ansichtkaart? En wat staat er op de verpakking (gebruik je eigenlijk verpakkingen)? Wat past bij je merk; waar leeft je klant van op?

Essential basics

Bied je merk basics of essentials aan? Waar zit het verschil dan: in prijs, in kwaliteit? In packaging of beleving misschien? Wanneer is iets een collectible, en waarom zou je die in je assortiment willen opnemen?

Van checklist tot brand book

De cursus bestaat uit drie uitgebreide lessen met presentaties, artikelen, checklists, kwisjes, video's, nuttige links en opdrachten om zelf uit te voeren. We houden het graag luchtig, maar vermijden Grote Vragen en Weidse Uitzichten niet.

Voor de duidelijkheid: er bestaan in copy geen absolute antwoorden en er is altijd meer dan één oplossing.

Zelfstudie

Je kunt op eigen tempo aan de slag met de cursus. Mijn advies: neem de tijd voor opdrachten en kijk vooral ook om je heen. Wat staat er op die winkelruit? Wat is de insteek van die advertentie? Hoe probeert die webwinkel je vertrouwen te winnen? Op welke consumententrend sluit die tagline aan? Naast een hoop plezier brengt je dat beslist nieuwe inzichten. Inzichten die je vervolgens natuurlijk voor je eigen merk en marketing kunt inzetten.

Praktisch

Praktisch

  • Vanaf de datum van je aanmelding heb je een jaar lang toegang tot alle cursusmateriaal (die met enige regelmaat geüpdatet zal worden)
  • Je ontvangt iedere maand een nieuwsbrief met tips, trends & best practices
  • Iedere eerste maandagavond van de maand is er een Open Zoom waar je gratis aan deel kunt nemen. Je kunt vragen stellen, onderwerpen aandragen en je medecursisten ontmoeten
  • De prijs: € 189 ex btw
  • Meer weten? Doe mee aan de introductiesessie op 12 oktober. Gratis!
  • Meteen aanmelden? Klik!

Na afloop weet je

  • Welke woorden je gebruikt om de waarde van je merk & producten te laten groeien
  • Hoe je lifestyletrends vertaalt naar copy - en waarom dat goed is voor zowel branding als sales
  • Welke vraag je moet beantwoorden om haarscherpe briefings te maken 
  • Wat de rol is van tekst in alle stadia van de customer journey 
  • Hoe je de basis legt voor een eigen Tone of Voice

Je krijgt bovendien korting op vervolg- en specialisatiecursussen. 

 

Terugkijken: introductie Copy, trends & brands

Wil je weten of de cursus Copy, trends & brands iets voor jou is? Kijk de introductiesessie van 12 oktober terug.

og zoom copy trends brands
Ben je erbij op 12 oktober? Meld je even aan - later terugkijken kan altijd!

Copy, trends & brands is een cursus door Anna Borsboom, copywriter en founder van Stylink. We zijn er ook op Instagram @copy_trends_brands én hebben een speciale nieuwsbrief. Daarvoor kun je je hieronder aanmelden.

About eh... #aboutus

Je wéét dat-ie gecheckt wordt, je about us-pagina, zeker als iemand overweegt iets bij je te kopen. Moet dat een persoonlijk verhaal zijn, met storytelling en zo? Of is dit de plek om uitgebreid in te gaan op je missie en visie?

Packaging

Wat staat er op je productverpakkingen? Je merknaam, uiteraard. Je tagline, misschien. De productnaam, waarschijnlijk. Dan moet je kiezen: wordt het dagrème, skincare of Daily beauty ritual? Wat zou een totaal nieuwe benaming betekenen voor je merk?