Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Anna Borsboom

Founder Signifier

Copywriter & trendwatcher Anna Borsboom is founder van Signifier (en daarvoor van Stylink). Anna geeft lezingen en workshops, en adviseert bij branding en positionering, (online) marketing, collectie- en productontwikkeling.

Anna leeft van en voor de pen. Je kunt haar inhuren voor alle mogelijke tekstproducties - conceptueel of commercieel, analytisch of beschouwend, branded of strategisch - of een combinatie daarvan. 

Anna Borsboom's stories:
Trends, bubbels, rages en  ander amusement

Trends, bubbels, rages en ander amusement

Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en het zegt niks over onze behoeften en verlangens. We zijn er klaar mee. Trends zijn toxic.

Lunch & learn: een mini-trendlezing bij je boterham

Lunch & learn: een mini-trendlezing bij je boterham

Smeer je boterham alvast: op 3 juli kun je weer aanschuiven bij de mini-trendlezing van Signifier. You're invited! 

Over Signifier

Over Signifier

Style & stuff, mood & meaning.  

Signifier: cookies en privacy

Signifier: cookies en privacy

We respecteren je privacy, en gaan zorgvuldig om met je gegevens

Salut Stylink!

Salut Stylink!

We breien er een eind aan! Vanaf 1 mei gaan we verder onder een andere naam, met een andere focus en een andere koers. Mét behoud van liefde voor vernuft en verbeeldingskracht, voor style & stuff. 

Naam Maken: van idee naar identiteit

Naam Maken: van idee naar identiteit

Naam maken met je werk of merk - dat wil jij toch ook? Doe mee met Naam Maken: een online cursus waarin je leert zelf de juiste naam voor jouw bedrijf of merk te ontwikkelen. Een naam die jouw verhaal vertelt, die resoneert met je publiek en je in één keer positioneert. Doe je mee? Dat kan nu met 'n vrolijke introductiekorting!

Stijltrends! What's new in interieur en mode?

Stijltrends! What's new in interieur en mode?

Op een rijtje: de stijltrends in interieur en mode - en waar ze elkaar overlappen. We begonnen bij interieur op de Maison&Objet, en zagen vergelijkbare trends op de belangrijkste fashion shows. We duiken in phantasy en transparancy, marmer en melées - en in kleur. Héél veel kleur. 

Copy, trends & brands: de cursus

Copy, trends & brands: de cursus

Copywriting voor lifestyle brands

Je fotografie, je logo en art direction zijn tot in de puntjes verzorgd. Nu de tekst nog. Hoe spreek je je klanten aan? Waarover blog je? Wat staat er op je t-shirt, je tote bag, je verpakkingen? 

Terugkijken: introductie Copy, trends & brands

Terugkijken: introductie Copy, trends & brands

Wil je weten of de cursus Copy, trends & brands iets voor jou is? Je ontdekt het in de Zoom-sessie van 12 oktober. Die is nú terug te kijken.

Een sterk merk? Vergeet de copy niet!

Een sterk merk? Vergeet de copy niet!

Je weet het: om relevant te blijven als merk moet je de trends in de gaten houden - en toepassen. Maar hoe onderscheid je je dan nog als merk? Maak het verschil met goeie copy! 

Model met een missie: Xueli A Unesco-ambassadeur

Model met een missie: Xueli A Unesco-ambassadeur

Model Xueli A is door Unesco aangesteld als ambassadeur in de strijd tegen discriminatie en racisme. Dat gebeurde op 13 juni, International Albinism Awareness Day. Je kent haar van de modebladen én van ons eigen stationery- en tassenmerk Tinne+Mia.

Encore! De Paris Museum Retail Tour

Encore! De Paris Museum Retail Tour

Ben je op zoek naar inspiratie voor je museumwinkel of lifestyle merk? Wil je ontdekken hoe je commercieel succes behaalt binnen een culturele setting? We zijn terug met de Museum Retail Tour - in een ander jasje met opnieuw een geweldig programma. Ga je mee naar Parijs? 

Stay tuned! Signifier nieuwsbrief

Stay tuned! Signifier nieuwsbrief

Niks missen van trends, events en ontwikkelingen in interieur, design, fashion, kleur en retail? We've got you covered! 

Op sjiek: tafelen met (gehuurd) servies van The Table

Op sjiek: tafelen met (gehuurd) servies van The Table

Het prachtige serviesgoed van The Table kun je nu ook huren - ideaal voor een feestelijk etentje! Het serviesgoed wordt keurig verpakt bij je thuisbezorgd en weer opgehaald; lekker eten en goed gezelschap regel je zelf. Fijne bonus: de afwas wordt voor je gedaan :)

Fluffy stuff - tufting van tapijt tot tas

Fluffy stuff - tufting van tapijt tot tas

Kunstobject of hebbeding: niet eerder zagen we zo veel getufte spulletjes langskomen. We verzamelden een bonte reeks aan vrolijk stemmende voorbeelden. Van catwalk tot kerstbal en van tapijt tot tas: tufting = fun! 

En de winnaars zijn... #ontwerpwedstrijd #dutchdessins

En de winnaars zijn... #ontwerpwedstrijd #dutchdessins

Uit de ruim tweehonderd inzendingen voor de ontwerpwedstrijd kozen we drie winnende ontwerpen. Eén romantisch, verhalend ontwerp, één veelzijdig toe te passen crafty dessin en één waarvoor de term "bold geometry" is uitgevonden. 

Ontwerpwedstrijd behang - de tussenstand

Ontwerpwedstrijd behang - de tussenstand

We vroegen om behangontwerpen, we krégen behangontwerpen. Ruim tweehonderd maar liefst; overweldigend veel meer dan we verwachtten. Dank daarvoor! We moeten nu wel even het vervolgproces aanpassen: de selectie, de opzet van het stalenboek en de uiteindelijke keuze voor de prijswinnaars.

Deadstock, de superdeluxe variant

Deadstock, de superdeluxe variant

Restpartijen zijn big business geworden. Dat begrijpt en ziet ook LVMH, het Franse handelshuis dat je kent van onder meer Louis Vuitton en Moët et Chandon. Ook dit sjieke conglomeraat stapt nu in de groeiende deadstock-markt. 

Wallcovering Design Contest

Wallcovering Design Contest

Ontwerp jij dessins die het goed zouden doen op de muur? Die een zitkamer, kinderkamer, hal of trappenhuis in een handomdraai een nieuwe look geven? Laat zien wat je kunt: stuur je beste werk in en win die vette geldprijs!

De inzendtermijn is verstreken. We hebben meer dan 200 fantastische ontwerpen ontvangen en storten ons nu op de jurering. Je hoort!  'Aquarium' Wallpaper Mural by Gabriela Larios at Wallsauce.com
Trend talk: FUNdaMENTAL

Trend talk: FUNdaMENTAL

Een trendlezing, maar dan anders. Omdat corona alles veranderd heeft, behalve onze fundamentele behoeften. Zo ontstaan nieuwe kansen voor merken, retailers en ontwerpers in wonen en lifestyle. 

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Na diverse rebranding-opdrachten voor andere mooie merken was Bij Kiki's eigen merkidentiteit ook toe aan een nieuwe smoel. Altijd moeilijk om iets voor jezelf te maken, maar het is gelukt en we zijn er erg blij mee!

Digital Days bij Maison&Objet

Digital Days bij Maison&Objet

Nieuwe producten, trendanalyses en inspirerende ontdekkingen: tussen 27 januari en 19 maart organiseert de Maison&Objet de Digital Days. 

Pantone kiest kleur: Ultimate Gray en Illuminating

Pantone kiest kleur: Ultimate Gray en Illuminating

Duurzaam en opbouwend, een boodschap van kracht en hoop: Pantone kiest staalgrijs en zonnig geel als de kleuren voor 2021. "Ultimate Gray" staat voor stabiliteit, kracht en echtheid; "Illuminating", is een hoopvolle, optimistische tint.

Heimtextil Trends: “Nothing New, Everything New”

Heimtextil Trends: “Nothing New, Everything New”

Alles is anders maar niets is nieuw. Of wel? De key trends van Heimtextil voor 2021-2022 laten zien dat eerdere trends versterkt doorgaan. Het optimistisch stemmende uitgangspunt: de crisis is aanjager van innovatie.

Maison&Objet: Digital Fair

Maison&Objet: Digital Fair

De septembereditie van Maison & Objet is - je verwachtte het al - volledig digitaal. Met een uitgebreid lezingenprogramma en een online showroom blijft september toch hét moment om nieuwe inspiratie op te doen. 

Mondkapjes: fashion statements in het nieuwe normaal

Mondkapjes: fashion statements in het nieuwe normaal

Van de catwalk naar de straat: al voordat we hier in Europa corona als bedreiging zagen waren mondmaskers een regelmatig terugkerend 'exotisch' accessoire. Een paar maanden later zijn de mondkapjes niet meer weg te denken uit het straatbeeld. 

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn. 

Lidewij Edelkoort - online trendseminars

Lidewij Edelkoort - online trendseminars

In tijden van corona geeft ook Lidewij Edelkoort haar trend forecasts via een videoverbinding. Jammer? Nou en of! Maar de programma's van Appletizer en NII er aantrekkelijk uit. La Li komt bij je thuis! 

Van hobby naar eigen merk

Van hobby naar eigen merk

Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg! 

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Where I Belong - Heimtextil trends 2020/2021

Vijf designtrends binnen één centraal thema: Where I Belong. We zijn beland in een fluïde samenleving en hebben als individuen gelaagde identiteiten. Design en textiel moeten daarop aansluiten - one size fits all-oplossingen volstaan niet langer.

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone

Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen. 

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Here we are: retaildesign op het snijvlak van identiteit en commercie

Wat je noemt een uitdaging: ontwerp een museumwinkel in de historische setting van een kasteel zonder ook maar iets te veranderen aan het monument. 

Labels & linten, bandjes & hangtags

Labels & linten, bandjes & hangtags

We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken. 

The details are not the details. They make the design.

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal Printen - inspiratie & innovatie

Digitaal printen is booming. Niet vreemd, als je ziet welke kansen digitaal printen biedt voor creatieven, brands, retailers én voor consumenten. 

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf inzichten uit Milaan

Vijf tendensen in product en presentatie: van lol en levenslust tot verstilling en spiritualiteit. 

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Toward Utopia: trends in (woon)textiel en lifestyle 2019-2020

Trends in textiel en textuur, kleur en dessin.

Merken en musea - a love story

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur: trends in een bipolair tijdperk.

Fashion's various faces

Fashion's various faces

Het gezicht van fashion is aan het veranderen. Letterlijk: de blonde, ranke meisjes die de catwalks en magazines sieren hebben gezelschap gekregen van 'plus size' en 50-plus modellen, van zwarte en Aziatische vrouwen, van moslima's met hijabs, van transgenders en van zichtbaar gehandicapte vrouwen. Waarom gebeurt dat, en waarom gebeurt dat nu?

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Lidewij Edelkoort over herfst/winter 2017/2018

Workwear is het fundament voor Lidewij Edelkoorts prognose voor AW 17-18. Ook in interieurs zal 'werk' steeds meer zichtbaar worden. 

Maison goes wild

Maison goes wild

Imperfecte en ongelijke vormen, ruwe materialen, aardetinten en verweerde texturen... 'wild' is het trendthema voor de januari-editie van Maison&Objet. 

Doen is het nieuwe zijn

Doen is het nieuwe zijn

De trend voor 2015: in actie komen, maken, dóen!