Lunch & learn: mini-trendlezingen voor bij de boterham
Elke maand een mini-trendlezing op het snijvlak van stijl & trend, merk & marketing. Gratis en via Zoom - je hoeft dus nergens naartoe.
Trendanalyses en -prognoses voor ontwerpers, retailers, inkopers, stylisten, vormgevers, productontwikkelaars, brand- en marketingmanagers in interieur, mode en lifestyle.
Elke maand een mini-trendlezing op het snijvlak van stijl & trend, merk & marketing. Gratis en via Zoom - je hoeft dus nergens naartoe.
Waar hebben consumenten behoefte aan volgend jaar winter? Ontdek welke kleuren, vormen en materialen de toon zullen zetten in fashion, lifestyle, retail en visual merchandising - en vertaal ze naar jouw collectie, merk en business.
Kleur, print & pattern: na jarenlange soberheid was de laatste editie van de Maison&Objet een visueel feest.
De hoogtepunten in een video: kleur, print & pattern, well being, stijltrends en nog zo wat. Enjoy!
Hoe ontwikkel je een strategie voor de toekomst als die toekomst steeds onduidelijker wordt? De analyse Regenerating Human Kind van Christine Boland biedt een stevig fundament in onbestendige tijden.
Alle positivo's verzamelen! De komende weken biedt Parijs een heleboel gelegenheden om je roze bril op te zetten!
De meest inspirerende interieur & kleuren trends in 30 minuten. Onmisbaar voor iedereen in de wereld van design en interieur!
De wereld is niet meer zoals-ie was, en dat geldt zeker voor de wereld van luxe, mode & lifestyle. The End of Aspiration neemt je mee in de toekomst van stijl en identiteit en duikt daarvoor óók de geschiedenis in. Want wat kunnen we leren van Marie-Antoinette?
Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en zegt bovendien niets over onze behoeften en verlangens. Trends zijn toxic.
De ultieme verzameling - gratis - trendinformatie om je merk, je collectie en campagne een boost te geven.
Van food tot fashion, van lifestyle en beauty tot wonen, reizen, hospitality, marketing...
Scroll, klik, lees & laat je inspireren!
Uitbundig. Sensueel. Energiek. De Pantone kleur van 2023 straalt levenslust en optimisme uit, en is daarmee een inspirerende ode aan kleur zelf.
Welke vormen en kleuren voeren de boventoon in zomer 2024, en waar komen deze trends vandaag? Op 11 januari neemt Christine Boland je twee uur lang mee in de ontwikkelingen in fashion, lifestyle, retail, architectuur, interieur, kunst en design. Mis het niet!
De beurs Heimtextil - van 10 to 13 januari 2023 in Frankfurt - staat in het teken van duurzame oplossingen voor de internationale textielindustrie.
Stijltrends in interieur en mode: phantasy, transparancy, marmer en melées - en heel veel kleur! Bye bye beige!
In lentebloesem zien we het leven zelf: pracht, kracht én kwetsbaarheid. Het is een oneindige bron van inspiratie en bemoediging voor mensen over de hele wereld en dus ook voor designers en vormgevers. Een ode aan een natuurfenomeen waarin we ons ieder jaar opnieuw graag onderdompelen.
Meer bewegen, meer groente en fruit - zo moeilijk is het niet om gezonder te leven. Vind je het toch moeilijk om je aan je goede voornemens te houden? Deze dessintrend is er voor jou: inspirerend en motiverend.
Luxe is niet meer wat het was. Wie is opgegroeid met reality-tv, Instagram en Tik Tok, koppelt luxe niet aan marmeren vloeren of overdadige decoraties, maar aan pop- en straatcultuur, crafts en makers. Die nieuwe luxe staat centraal tijdens de Maison&Objet in maart 2022.
De nieuwe flagshipstore van H&M in Amsterdam tikt alle vinkjes af: je kunt er kleding huren, laten personaliseren en repareren én er is ruimte voor lokale makers.
Een serie exclusieve Masterclasses over de internationale woon- en designtrends door Monique van der Reijden, in samenwerking met BNS Crisp.
Beleef Milaan 2021 door de ogen van de trendforecasters van THJS. Alsof je er zelf bij bent!
Met het thema 'Next Horizons' presenteert Heimtextil zijn design trends voor het nieuwe seizoen 2022/23. Boordevol waardevolle inspiratie!
Paris Design Week biedt maar liefst 350 bestemmingen, verdeeld over verschillende routes. Ja, er is een app, maar hoe kies je waar je naartoe gaat? #fomo!
Verkoop je make-up aan mannen in een speciale winkel of via een inclusieve benadering van het beautyschap? Twee verschillende benaderingen voor een niet-te-stoppen trend: make-up voor mannen.
De behoefte aan ontsnapping en ontspanning is groter dan ooit. Hoe dit zich vertaalt naar interieur en lifestyle hoor én zie je in de trendlezing World Wild Welness van buro jantrendman.
Studio Bij Kiki publiceerde twee nieuwe trendboeken voor kids: ’FUNdaMENTAL kids' en 'FUNdaMENTAL kids shoes’ voor zomer 2022. Beide boeken zitten boordevol inspiratie voor designers, merken en buyers en zijn nu te koop in de webshop (met korting!).
Hoe vieren we volgend jaar kerst? Mag het groots en meeslepend of zitten we nog steeds in een corona-regime?
Geen internationale reizen, beperkt shoppen, geen ontmoetingen en een kaal cultureel leven. Waar haal jij je inspiratie vandaan? Met het trend webinar Blank Page van Lidewij Edelkoort raak je in een halve dag volledig geïnformeerd en geïnspireerd!
Verrassend, vernieuwend, inspirerend en altijd relevant: in Making Sense laat Christine Boland zien waar de kansen liggen voor de toekomst.
In tijden van corona geeft ook Lidewij Edelkoort haar trend forecasts via een videoverbinding. Jammer? Nou en of! Maar de programma's van Appletizer en NII er aantrekkelijk uit. La Li komt bij je thuis!
De coronacrisis biedt een kans om fundamentele veranderingen tot stand te brengen, aldus een groep zwaargewichten uit de mode-industrie. Veranderingen die de bedrijfsvoering vereenvoudigen, mode milieuvriendelijker en sociaal duurzamer maken en veel beter afgestemd zal zijn op de behoeften van klanten.
Hoe kunnen we elkaar nog ontmoeten als we voortdurend anderhalve meter afstand moeten houden? Als de kroegen, de theaters en musea gesloten zijn en we cursussen en lezingen alleen van achter ons scherm kunnen volgen? Stadslab RAUM zoekt ideeën en ontwerpen die aanzetten tot sociale ontmoetingen in de publieke ruimte waarbij anderhalve meter afstand wordt gewaarborgd.
De rol van trend forecasters verandert, aldus een lezenswaardig artikel op Vogue Business: die wordt veel meer adviserend. Tegelijkertijd zullen trends een minder belangrijke rol gaan spelen. Dat komt onder meer door het gebrek aan shows, beurzen en data: wie koopt wat wanneer tegen welke prijs. Hoe de mode- en lifestylebranche eruit zullen zien ná corona is onmogelijk te voorspellen.
Op 2 april presenteert Zuzanna Skalska haar jaarlijkse trendverhaal voor de leden van het Nederlands Interieur Instituut. Ook jij kunt daarbij zijn (met korting)!
De tiende - en laatste - Trendrede: toekomstdenkers over het komende decennium.
Van onderkin en muffintop tot architectuur en design: say hi to the blob!
In 'Brown Age' laat Lidewij Edelkoort de opkomst van de kleur bruin in mode zien voor het herfst/winter 2020-2021. Kort samengevat: in mode is bruin het nieuwe zwart. Gelukkig is het gebruik van bruin in het interieur wat minder vluchtig.
Vijf designtrends binnen één centraal thema: Where I Belong. We zijn beland in een fluïde samenleving en hebben als individuen gelaagde identiteiten. Design en textiel moeten daarop aansluiten - one size fits all-oplossingen volstaan niet langer.
Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen.
Superhero outfits, cartoonprints, tops met vleugels en ruches, uitvergrote vormen, asymmetrische silhouetten en grote schouders... Kids zijn de nieuwe helden in het nieuwe trendboek van Studio Bij Kiki.
Overal op de wereld laten burgers hun stem horen; tegen de status quo en vóór verandering. Tegen milieuvervuiling en klimaatverandering; vóór een schone, gezonde leefomgeving. Tegen uitsluiting, racisme, seksuele intimidatie en gender-ongelijkheid; vóór gelijkheid en vrijheid van expressie. Activisme is de trend in mode en lifestyle.
Folklore als grote verbinder - Lidewij Edelkoort over voorjaar/zomer 2020
Trend Stories - hét trendboek voor kids fashion, design and lifestyle - zit bomvol inspiratie voor ontwerpers, merken en inkopers.
Het eerste PURE styling trendboek visualiseert de trends in kleur, vorm, materiaal en dessin voor interieur in 2019-2020 - een ideaal hulpmiddel bij ontwerpen en collectioneren en super als handleiding voor een fotoshoot!
Dekens, kleden en sjaals - handgemaakt textiel in de hoofdrol.
We vroegen professionals met verschillende achtergronden vanuit eigen perspectief hun visie op 'Milaan' te delen. Dat leverde heel diverse verhalen en beelden op, gemaakt door - en dus letterlijk door de ogen van - de ontwerpers, stylisten en trendwatchers. Laat je inspireren!
Wordt fake het nieuwe echt nu iedereen authentiek is?
Fantastische moodboards, collages en paletten in uiteenlopende stijlen en verschillende thema's. Inspiratie voor een nagelnieuw jaar!
Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur: trends in een bipolair tijdperk.
Na het uitbundige 'House of Games' en het rauwe 'Wild' staat nu verstilling centraal op Maison&Objet. Een thema dat, meer dan vorige trendthema's, dichtbij sociale en maatschappelijke uitdagingen van dit moment ligt.
Workwear is het fundament voor Lidewij Edelkoorts prognose voor AW 17-18. Ook in interieurs zal 'werk' steeds meer zichtbaar worden.
Het einde van conventies, het begin van nieuwe modellen, the emancipation of everything. Welkom in de 21e eeuw!
Wat ontstaat er wanneer natuur, technologie en design samengaan? We verkennen de toekomst aan de hand van 'Next Nature'.
Kiki Poulisse kijkt naar de ontwikkelingen in kids fashion, accessories & gifts voor het zomerseizoen van 2016. What’s up in products?
Embryonic gaat over het koesteren en laten groeien van nieuwe ideeën en initiatieven. De samenleving krabbelt op na jaren van crisis, en zoekt nieuwe wegen.
Van ascetisme naar opulentie: Lidewij Edelkoort's fashion trends voor zomer 2016 vertaald naar interieur.
De belangrijkste ontwikkelingen in kleur, vorm en techniek - een optimistisch verhaal voor zomer 2015.
Lidewij Edelkoort vertelt in haar lezing 'Van karton naar verbeelding' over haar eigen leven. Monique Tieleman doet verslag.
Hand made is onmiskenbaar trendy - maar is alles wat over ambacht wordt gezegd waar? Ehhhh...