Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Trends

Trends, hypes, rages en ander amusement

Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en zegt bovendien niets over onze behoeften en verlangens. Trends zijn toxic.

Hype culture! Links: Carrie Bradshaw met de pigeon bag van JW Anderson, rechts: de big red boot van MSCHF.

Hype culture

Viraal gaan lijkt voor merken nog de enige manier om relevant te blijven. Trends zijn dus eigenlijk amusement geworden: het aantal kliks, views, likes, shares en sales is bepalend. Niet dat ik tegenstander van amusement ben, maar amusementswaarde zegt niets over de behoeften en verlangens van echte mensen. Die behoeften en verlangens gaan, samen met de waarden die erbij horen, inmiddels volledig tenonder in de ruis van ophef en vertier die de hypecultuur met zich meebrengt,

Toxic trends

Die toxische trends stonden centraal tijdens de Lunch & Learn-sessie van 22 mei j.l.. Natuurlijk ging het ook over hoe we met Signifier dan wél met trends willen werken. Door grotere culturele veranderingen te signaleren bijvoorbeeld; veranderingen die invloed hebben voor hoe mensen leven, wat ze nodig hebben en wat ze belangrijk vinden – of mooi. Trends die de moeite waard zijn om je in te verdiepen en – als dat past bij je merk – te verwerken in je aanbod van diensten, producten of marketing. Alleen dan doe je jezelf, je klanten en de planeet een plezier.

Filmpje!

De presentatie van 22 mei zie je hieronder; de discussie en chat tijdens de zoom zijn niet opgenomen.

 

Lunch & Learn

Wil je de volgende keer live aanwezig zijn bij een Lunch & Learn-sessie? Meld je dan even aan - 't is gratis; aan kleine lettertjes doen we niet. De belofte: een mini-trendlezing waar je lekker lang op door kunt kauwen.



share