Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Resumé

Resumé - kort nieuws 2024

Kort nieuws & faits divers - omdat we weleens iets tegenkomen wat we je niet willen onthouden.
Tips zijn welkom!

Resumé - kort nieuws 2024

M&O-trends vertaald voor museumwinkels

Ellen Groenveld van Cultuur en Retail vertaalde de trends van de Maison&Objet naar producten, kleuren, vormen en ideeën voor museumwinkels (en andere gift stores zou ik zeggen). Trendwatching toegepast, we ❤️ it. 

Trends voor de museumwinkel

12 februari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

High Society's New Luxury Report

Excuse my language, maar lots to unpack in deze nieuwe white paper van Highsnobiety. Over klanten die niet langer alleen consument zijn, maar co-creators, ambassadeur en kanaal bijvoorbeeld. Over de opkomst van niche-merken en -culturen en het afnemend belang van holle beloften als 'purpose'. En over cultural credibility als nieuwe KPI.

Over the end of aspiration (as we know it), zeg maar.

New luxury's, new rulesThe end of aspiration
Resumé - kort nieuws 2024

Inspiratiesessie: home deco & circulariteit, 8 februari

Voor bedrijven in de woonbranche die een volgende stap willen zetten in hun duurzaamheidsstrategie heeft Irene Vermeulen een aantal interessante en gratis events in de planning;

Op ShowUP geeft Craftscurator op zondag 4 en maandag 5 februari om 13 uur een trend presentatie voor retailers. Daarin laat Irene zien hoe je het gedachtengoed van circulariteit kan inzetten om een nog beter en onderscheidender assortiment in te kopen.

Wil je daar meer over weten? Kom dan naar de gratis sessie op donderdag 8 februari van 11-13 uur in Apeldoorn.

  • Leer over circulariteit, en hoe je het kunt inzetten voor je bedrijf
  • Maak kennis met CIRCO en de trainers
  • Vertel ons over je bedrijf, en stel vragen
  • Schrijf je in voor de track, later in 2024

Inloop vanaf 10.30 met koffie/ thee. Vanaf 12.30 is er lunch en mogelijkheid tot vragen stellen en netwerken.

Meld je aan!Meer over duurzaamheid in home decoListenUP: Irene op showUP

25 januari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

Fashion for Good Museum verder als innovatieplatform

Het Fashion for Good Museum sluit de deuren om verder te bouwen aan een innovatieplatform. Daarmee wil de organisatie een daadwerkelijke verandering in de mode-industrie teweegbrengen. In Het Parool licht managing director Katrin Ley het besluit toe: "Onze focus verschuift naar het beschikbaar maken van innovaties. (...) De industrie moet veranderen en de minder belastende, nieuwe methodes daadwerkelijk implementeren in hun productie. Een capsulecollectie of een pilot voldoet niet meer. Het betekent dat we innovaties moeten kunnen schalen. Van Azië tot hier in de winkel. Dat is geen gemakkelijke weg en vraagt om financiële keuzes en investeerders, waarbij we de focus leggen op de innovaties met de meeste potentie en schaalmogelijkheden." 

Foto: Enzo Bonam

Meer in Het ParoolWebsite Fashion for GoodMuseumagenda

31 januari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

Future on Stage

Heb je een nieuw (of jong) lifestyle- of decoratiemerk? De Maison&Objet biedt met Future On Stage een unieke kans om je merk te exposen in het hart van de beurs. Check of jouw merk in aanmerking komt en meld je aan! Je hebt tot 26 april de tijd om je aan te melden voor dit lanceerplatform gewijd aan nieuwe lifestyle- en deco-merken. Wat dat voor jou zou betekenen? Een gratis stand in het hart van de Maison&Objet Paris van 5 tot 9 september 2024, én de promotie van je merk via de M&O communicatiekanalen.

Of je nu jouw klantenkring wilt uitbreiden of advies wilt krijgen van ervaren professionals, de Maison&Objet Paris-beurs is sowieso een geweldige plek om je merk op de internationale markt te lanceren. Het Future on Stage-programma biedt daarnaast waardevolle netwerkmogelijkheden; het brengt je direct in contact met experts en potentiële klanten die je kunnen helpen om jouw merk naar een nog hoger niveau te tillen. 

Check it: Future on Stage

30 januari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

Op de leeslijst: Filterworld

Wat is smaak? Waar komt je gevoel voor esthetiek vandaan? En wat gebeurt ermee als die botst met de visuele homogeniteit waarin we nu leven?

Een nieuw boek van Kyle Chayka: Filterworld. Filterworld gaat over hoe platforms als Instagram, TikTok en Spotify de afgelopen tien jaar alle vormen van culturele uitwisseling hebben overgenomen. Algoritmische aanbevelingen (denk aan de For You-feed van TikTok en de startpagina van Netflix) beloven personalisatie, maar zorgen  in de praktijk voor een homogenisering van cultuur, smaak en stijl. 

Filterworld: Algoritmes bepalen onze ervaringen en keuzesDe dominante esthetiek van Airbnb

30 januari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

13 februari: Lunch&Learn over Maison&Objet

Op 13 februari kun je aanschuiven bij een Lunch&Learn-lezing, die deze keer gewijd zal zijn aan de laatste editie van de Maison&Objet. Geen uitgebreide trendlezing, maar een kort overzicht van de meest opvallende dingen. 't Is gratis en loopt via Zoom, je hoeft dus nergens naartoe. Even aanmelden, en je krijgt de link vanzelf in je mailbox.

You're invited! New & nice in Parijs: terugkijken naar septembereditieFoto: Het Turkse merk Deya debuteerde op M&O

25 januari 2024

Resumé - kort nieuws 2024

Maison Margiela Artisanal Collection 2024

De set dressing, de make-up, de muziek... en oja: de kleding. Blown away door collectie en show van John Galliano voor Maison Margiela. "The ritual of dressing is a composition of the self. With the body as our canvas, we build an exterior expressive of the interior: a form of emotion."  

Video van de showMaison Margiela op Instagram

25 januari 2024