Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Mode

Deadstock, de superdeluxe variant

Restpartijen zijn big business geworden. Dat begrijpt en ziet ook LVMH, het Franse handelshuis dat je kent van onder meer Louis Vuitton en Moët et Chandon. Ook dit sjieke conglomeraat stapt nu in de groeiende deadstock-markt. 

Beeld: Nona Source

Met de lancering van Nona Source verkoopt LVMH nu onverkochte voorraden van "een selectie van luxemerken".  Nona Source is, aldus LVMH in een persbericht, het eerste online verkoopplatform voor het herbestemmen van uitzonderlijke materialen: "hoogwaardige stoffen en leersoorten in verschillende samenstellingen, gewichten, kleuren en patronen".

Opkomende creatieven & brands

Die deadstock is nu opgeslagen in de magazijnen van LVMH Fashion & Leather Goods Houses. Omdat duurzaamheid hoog in het vaandel van de nieuwe generatie ontwerpers staat, zijn zij zeker ook bereid om met deadstock te werken. Nona Source wil dan ook verkopen aan opkomende creatieven en brands om creatief hergebruik van materialen te bevorderen. Zij krijgen de mogelijkheid om exclusieve materialen te kopen tegen een concurrerende prijs.

noa source lvmh
Beeld: LVMH

Start-up

Nona Source begon als startup binnen DARE, een incubator voor nieuwe projecten van LVMH. Het bedrijf presenteert zich als ecologisch verantwoord en wil de basis leggen voor een circulaire fashionindustrie.

Digital sourcing

Er is veel aandacht voor digital sourcing: hoe kun je kwaliteit en textuur van de stoffen het beste weergeven? Hoe kun je de "Touch & Feel" ervaring van sourcing het best vertalen naar een digitale ervaring? De filmpes op de site zijn in hoge resolutie en je kunt op verschillende manieren het aanbod doorzoeken. 



share