Fashion for Good opent museum in Amsterdam
Een nieuw museum in Amsterdam: de Fashion for Good Experience, een technologisch-interactief museum over duurzame en circulaire mode-innovatie.
Een nieuw museum in Amsterdam: de Fashion for Good Experience, een technologisch-interactief museum over duurzame en circulaire mode-innovatie.
Fashion for Good wil bezoekers helpen de verhalen achter hun kleding te ontdekken en hen leren hoe ze zelf impact kunnen hebben op de mode-industrie. Het museum daagt bezoekers uit om zich niet alleen bezig te houden met hoe hun kleding eruitziet, maar ook om actief bij te dragen om mode goed te maken. Tijdens een persoonlijke reis leren bezoekers over de geschiedenis van “goede” mode, ontdekken ze duurzame producten en komen ze meer te weten over toekomstige mode-innovaties.
Interactieve tentoonstellingen, persoonlijk plan
In het museum zijn tientallen innovaties zien, voelen en ontdekken - innovaties die op het punt staan de mode-industrie op zijn kop te zetten. Een digitale mode-reis vormt de basis van de Experience. Aan het einde van deze reis ontvangen bezoekers een persoonlijke Good Fashion Action Plan, een digitale toolkit met tips en trucs om in het dagelijks leven toe te passen. Het museum daagt bezoekers ook uit zelf creatief te zijn. Dat kan bijvoorbeeld in de ontwerpstudio, waar bezoekers hun eigen Cradle to Cradle Certified™ GOLD T-shirt kunnen ontwerpen en direct printen.
Concept store 'The Good Shop'
Concept store The Good Shop verkoopt collecties op basis van een thema dat elk kwartaal wisselt. Het thema van de eerste collectie is “Splash: Rethinking the Role of Water in Fashion”. Deze collectie omvat innovatieve stukken van onder meer adidas x Parley, Kings of Indigo, INSANE IN THE RAIN Karün en Ms Bay.
"Beide kanten"
Fashion for Good gelooft dat het veranderen van de mode-industrie alleen mogelijk is als zowel de industrie als de consumenten veranderen. Daarom laat de Experience beide kanten van het verhaal zien: innovaties op het gebied van de supply chain en de producten zelf, en voor de bezoekers een frisse blik op mode, met tastbare acties die ze zelf kunnen ondernemen.
Initiatief van C&A Foundation
De Fashion for Good Experience is opgericht door de C&A Foundation en wordt ondersteund door corporate partners PVH Corp (onder meer Tommy Hilfiger en Calvin Klein), adidas en C&A. Het museum is ontwikkeld in samenwerking met Local Projects, een ontwerpstudio uit New York.
De Fashion for Good Experience opent 5 oktober 2018 en zal daarna 7 dagen per week geopend zijn. Het adres: Rokin 102 in Amsterdam.