Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Over Signifier

Greatest hits - Stylink 2008-2023

Het beste van Stylink uit de periode 2008 - 2023. Enjoy! 

Greatest hits - Stylink 2008-2023

Kleur - altijd gaat het over kleur

Weinig artikelen zo populair als de kleurprognoses die we in de loop van de jaren publiceerden. Soms met de visie van onze lezers, altijd met de meest fantastische moodboards en paletten. Als je zin hebt in een rabbit hole vol kleur, check dan tags/kleur

Viva Magenta, Pantone's kleur voor 2023De kleuren van 2019De kleuren van 2018
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Traditioneel Japans ambacht in hedendaags design - 2015!

Handgemaakt en DIY, ambacht en vakmanschap, duurzaam en fair, imperfect design, indigo en denim, patchwork en heritage fashion... Herstellen, laten herleven, waarderen; de schoonheid van imperfectie - het lijkt wel of alle trends uit Japan komen. Uit 2015!

Met heel veel mooie plaatjes :)
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Transition: Lidewij Edelkoort over SS 2018

Lidewij Edelkoorts visie op zomer 2018, vertaald naar wonen en interieur.

Toen Lidewij Edelkoort in november 2016 deze trendpresentatie gaf was Trump net verkozen tot president van de Verenigde Staten. Het werd desondanks een optimistisch verhaal over een post truth - periode, waarin identiteit en betekenis ambigu en flexibel zijn. Eén betekenis is geen betekenis; jouw waarheid is een andere dan die van mij; what you see is not what you get.  

En toen moest corona dus nog komen. 

Trends in een bipolair tijdperk.(Veel) meer Lidewij Edelkoort
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Merken en musea - a love story - 2017

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen? 

Purpose pays off
In januari 2018 gingen we in Parijs in gesprek over branding, purpose en waarden, met (brand)museum-managers van onder meer Monnaie de Paris, Empreintes, Yves Saint Laurent Museum Paris, Musée Rodin en Fondation Louis Vuitton

Storytelling like a bossMeer museum retail
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Fluffy stuff - 2021

Kunstobject of hebbeding: niet eerder zagen we zo veel getufte spulletjes langskomen. We verzamelden een bonte reeks aan vrolijk stemmende voorbeelden. Van catwalk tot kerstbal en van tapijt tot tas: tufting = fun!

Alles zacht & aaibaarMeer DIY
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Weg met de gender codes, hier is de ME-consument - 2016

Niet hoe oud je bent, wat je in je onderbroek hebt zitten of waar je woont zijn bepalend voor wat je koopt, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept van Faye Toogood voor Selfridges bracht dat uitgangspunt - ruim voordat 'gender' overal op de agenda stond - verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.

Vergeet doelgroepen, het gaat om stijlgroepen
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Labels & linten, bandjes & hangtags - 2019

Een mooi geweven of geborduurd label, een extra drawstring, keperband met ingeweven tekst... Al die overbodige decoratie is helemaal on trend. De toepassingen zijn geïnspireerd op ofwel functionele sport-, werk- en veiligheidskleding, ofwel op folklore, dé stijltrend voor zomer 2020. De embellishments zorgen voor een fantastische look én ze versterken je brand - als je het goed doet tenminste.

Geschreven in opdracht van EE Labels
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Doen is het nieuwe zijn - 2015

Doen is maken, is mindset, is lifestyle. Doen is ook een beweging van onderop: het doen van burgers ("consumenten") en bedrijven die controle nemen over hun eigen bestaan. De doeners zijn een vervolg op de opkomst van de makers movement, de prosumers (invloedrijke consumenten) en de Pro-Ams, professionele amateurs die een beroep uitoefenen zonder formele opleiding of achtergrond. 

De toekomst is aan de doeners
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Wild minimalism - Marie Kondo meets Fred Flinstone - 2019

Van stijltrend naar lifestyle: minimalisme evolueert van strak, clean en functioneel naar een rauwe, ongepolijste esthetiek waarin verschillende lifestyle-trends samenkomen. De wild minimalist bergt zijn yogamatje netjes op en richt een huisaltaar in. 

Functionaliteit en spiritualiteit gaan prima samanHeel veel meer interieur :)
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Magie met naald en draad - 2015 & 2016

Van traditioneel handwerk tot hypermoderne borduurmachines en van grafische patronen tot fusies van glas en textiel: we zagen een ware borduurmanie ontstaan.

Mooi is niet per se het woord - modern borduurwerk is vooral edgy, interessant en spettert van de levenslust en creativiteit!

Innovatie en inspiratie!Punky stitchesDior Couture SS22: ode aan het ambacht
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Trends in dessin: knollen en citroenen - 2022

Potten en pannen, theedoeken en servies zijn al eeuwen gedecoreerd met groenten en fruit. Komend voorjaar en zomerseizoen is het weer helemaal en vogue. Vaak geabstraheerd of gestileerd, soms tot in detail uitgewerkt: altijd happy - for that fruity feeling! 

Veggiestyle dessintrendMadeliefjes & margrietenWeird, donker en over the top: trends in bloemendessins
Greatest hits - Stylink 2008-2023

Dutch Dessins - Canon x Stylink

De behangcollectie Dutch Dessins is het resultaat van een ontwerpwedstrijd die ruim 200 inzendingen opleverde. Bij de selectie van de ontwerpen keken we niet naar trends, maar naar originaliteit en toepasbaarheid. Uiteindelijk selecteerden we 50 ontwerpen, die we bundelden in een prachtig stalenboek. Exclusief behang, bereikbaar voor iedereen!


Dutch DessinsEn de winnaars zijn...Lees het persbericht