Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Retail

Alles klopt in de nieuwe H&M flagshipstore

De nieuwe flagshipstore van H&M in Amsterdam tikt alle vinkjes af: je kunt er kleding huren, laten personaliseren en repareren én er is ruimte voor lokale makers. 

Afgelopen week opende H&M de deuren van haar nieuwe flagshipstore in het iconische Bonneterie-pand in Amsterdam. Een toplocatie - niet alleen vanwege het prachtige gebouw, maar ook door de metrohalte voor de deur. De winkel is ontworpen in lijn met het nieuwe retail-concept van H&M die het shoppen van H&M-kleren duurzamer en persoonlijker moet maken.

Circulaire services

Er is geen houden meer aan. Steeds meer mensen gaan bewuster om met hun kleding en zijn op zoek naar nieuwe, meer duurzame manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. Met de nieuwe circulaire services hoopt H&M klanten te inspireren andere keuzes te maken.

H&M'etjes huren

Topstukken uit voorgaande en huidige collecties zijn hier beschikbaar voor verhuur (check!). In de repair en remake omgeving (check!) kun je je oude kleding laten repareren of vermaken. In de winkel zijn ook shop-in-shops te vinden zoals local brands (check!) zoals Ateljé en Atelier des Femmes. Voor het inzamelen van oude kleding zijn er ook nog ‘smart recycle bins’ de je via interactieve schermen 'belonen' voor je donatie (check!).

hm flagship store amsterdam 2

Local heroes

Lokale makers 74th Avenue en David Paulsen vermaakten afdankertjes tot unieke stukken. Creatieve talenten als Selwyn Senatori, Laser 3.14, WIJCK en artiesten van het Moco Museum creëerden prints voor de print on demand-service om je kleding te personaliseren. Uit de speakers klinkt muziek van Nederlandse bands en zangers. Check, check, check :)

Offline & online

H&M mixt in deze winkel online en offline ("phygital"). Dat begint al met een 'Postal service' in het souterrain van het pand, waar je pakjes kunt ophalen of retourneren. Vanuit de nieuwe winkel zullen bovendien regelmatig shopping streams uitgezonden worden: live video shopping met de winkelmedewerkers als influencers en natuurlijk de mogelijkheid om met een druk op de knop de aangeprezen waar te bestellen. Is dat nog duurzaam eigenlijk? Nouja. Wij zeggen check, check, double check - en zijn sowieso blij dat het prachtige Bonneterie-pand weer te bezoeken is.

Alle foto's door Floor Borsboom



share