Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Retail

Restyling winkel Cobra Museum Amstelveen

In september vroeg het Cobra Museum in Amstelveen aan Cultuur & Retail om de museumwinkel nieuw leven in te blazen als voorbereiding op de tentoonstelling Intens Mexico

Dit artikel is ouder dan drie jaar

Het Cobra Museum is ambitieus. Ze wil haar bezoekersaantallen verhogen door een interessant expositieaanbod en in diezelfde stroom de inkomsten van de museumwinkel mee laten groeien. Een mooie klus voor Cultuur & Retail! 

Cobra Intens Mexico cultuur en retail

Trendpresentatie en productadvies

Cultuur & Retail ontwikkelde in samenwerking met Stylink een trendpresentatie over Mexico, inclusief thema's, materiaal- en kleurgebruik. We verdiepten ons in de beleving van Intens Mexico en na uitgebreide productsourcing gaven we advies voor een nieuw productassortiment, passend bij de tentoonstelling Intens Mexico én bij het museum.

museumwinkel Intens Mexico k

Voor deze tentoonstelling hielpen we ook bij het huren van zestig Mexicaanse Acapulco-stoeltjes en tachtig cactussen en vetplanten plus het drukken van de 700 meter lange kleurrijke Mexicaanse vlaggetjeslijn.

Van inrichting tot bezoekersflow

Daarnaast leverde Cultuur & Retail advies voor een aantrekkelijkere inrichting, indeling en looproute van de winkel, in samenwerking met de (retail)architecten van here we are, voor de korte én langere termijn. Het resultaat is een betere assortimentspresentatie en bezoekersflow – en een stijgende omzet, meldt  Joan Madiredjo, Hoofd financiën van Cobra:

"Ellen en Manon, hartelijk dank voor de analyse van de winkelomzet. November laat alveel betere cijfers zien dan oktober. Graag wil ik jullie bedanken voor jullie inzet, enthousiasme en positiviteit! De winkel ziet er veel beter uit, de grafieken en kaarten hangen fantastisch (al vier grafieken verkocht!). Mocht ik nog advies nodig hebben op retailgebied, dan weet ik Cultuur & Retail te vinden."
–Joan Madiredjo, Hoofd financiën & bedrijfsvoering

productassortiment museumwinkel intens mexico cultuur en retail

Passend aanbod

Ook de viering van Dia de Los Muertos bleek een succesvol weekend voor het museum, waar veel bezoekers een eerbetoon kwamen brengen aan hun dierbare overledenen. Het Cobra Museum liet daarvoor een speciaal altaar bouwen door Mexicaanse kunstenaars. Foto's van overledenen kregen een plaatsje op het gekleurde altaar tussen de Mexicaanse relikwieën. Cultuur & Retail heeft de viering nauw laten aansluiten bij de verwachtingen van de bezoekers. Zo waren de kleine houten kistjes met daarin een bruidspaar en afbeeldingen van Frida Kahlo een groot succes.



share