Onder het motto Let’s meet again! keert inkoopbeurs ShowUP terug met de nieuwste collecties op het gebied van woonaccessoires en cadeau-artikelen. Kom kijken & inkopen op 5 en 6 september 2021!
Let's meet again
Na veel digitaal contact kunnen we elkaar weer fysiek ontmoeten, zonder beeldscherm. De beurs zorgt natuurlijk voor goede luchtcirculatie, brede gangpaden, hygiënische maatregelen en indien nodig het toepassen van tijdslots.
Inkooptrends
De corona-crisis heeft nog steeds zijn weerslag op het huidige aanbod cadeau- en woonaccessoires: het is belangrijker dan ooit om van je huis een extra fijne plek maken. Tegelijkertijd hebben consumenten massaal het buitenleven ontdekt en wordt ook 's winters veel tijd buitenshuis doorgebracht. Goed voor jezelf én elkaar zorgen voert de boventoon, selfcare is het toverwoord en betekenisvolle cadeaus vinden nog steeds gretig aftrek.
credits: Dopper / Kosmos Uitgevers / Roadtyping / Terra Lannoo
1. Unlimited Oudoor
Wind, regen en kou: niets houdt ons tegen om een frisse neus te halen. Massaal brengen we meer tijd buitenshuis door en ook vakanties in eigen land winnen aan populariteit. Warmtedekens, thermosflessen met warme drank en dikke sokken tijdens de winter, durfals zwemmen het hele jaar door in natuurwater en een ommetje maken lijkt de nieuwe volkssport nummer 1. Buiten is het nieuwe binnen!
Een jonge garde staat op de bühne om vastgeroeste patronen te doorbreken: Greta Thunberg vraagt aandacht voor het klimaat en Black Lives Matter strijdt tegen politiegeweld en racisme. De aandacht voor gendergelijkheid groeit en traditionele hokjes gaan overboord. Bijpassende merchandise blijft niet achterwege: activistisch, eerlijk, confronterend, nietsverhullend en soms gepaard met een flinke dosis humor.
credits: k’willem in huis / LFK magazine / Scandinavia Form / Bloomingville
3. Japandi
A match made in heaven: de minimalistische stijl van Japan, gecombineerd met het eveneens serene smaakgevoel van Scandinavië. Japandi is de populairste woontrend van het moment. Een die rust en veiligheid uitstraalt, zelfs wanneer de wereld op zijn kop staat. Natuurlijke materialen, ton-sur-ton-aardetinten en ambachtelijke accessoires leveren een tijdloos interieur op, dat toch helemaal van nu is.
Trendzone - The Grid
Trendforecaster Jan Agelink van Buro Jantrendman presenteert deze editie in de Trendzone zijn visie op het nieuwe – lokale - winkelen. Door de pandemie hebben we nieuwe patronen ontwikkeld waarin online shoppen enorm is gegroeid, maar zagen we ook de belangstelling voor de lokale winkel enorm toenemen. Persoonlijke aandacht en service worden juist nu enorm gewaardeerd. Deze ontwikkelingen komen terug in de inspirerende Trendzone "The Grid".