Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.
Interieur

Digital Days bij Maison&Objet

Nieuwe producten, trendanalyses en inspirerende ontdekkingen: tussen 27 januari en 19 maart organiseert de Maison&Objet de Digital Days

Waar de design-, decoratie- en lifestyle-community elkaar normaal in Parijs zouden ontmoeten, organiseert Maison & Objet nu 8 weken lang digitale inspiratie op MOM, het online platform waar merken hun nieuwe collecties lanceren. 

digital days maison objet

Iedere week staat een nieuw thema centraal dat licht werpt op een belangrijk aspect van de home- en living markt met allerlei mogelijkheden voor interactie met ontwerpers en merken. M&O ontwikkelde een aanpak om transacties te stimuleren en merken, buyers en media te begeleiden. Nieuwe producten vinden was nog nooit zo eenvoudig, zegt M&O daar zelf over. Een weekkalender met aandacht voor de belangrijkste trends helpt je te vinden wat je zoekt; het enige wat je hoeft te doen is op het juiste moment inloggen!

driptych mom maisonobjet
Carpets & rugs van Weave Manilla via MOM

Producten, trends & talks

Op woensdagen worden producten achter de nieuwe trends getoond; een gecureerde selectie van nieuwe producten en lifestyle brands. Op donderdag: one trend, one place: digitale bezoeken aan nieuwe, inspirerende plekken in de hele wereld die erin slagen opkomende trends en collecties op een innovatieve manier te presenteren. Op vrijdag kun je lezingen en discussies volgen (en daaraan deelnemen natuurlijk) over sociale ontwikkelingen en consumententrends. Trends worden uitgediept, nieuwe talenten ontdekt - de M&O conferenties zoals je ze gewend bent, maar dan digitaal. 

Live chat

Vanaf januari 2021 biedt MOM een live chat functie om het contact tussen merken en buyers te vergemakkelijken, een soort instant messaging-systeem. Zo kun je eenvoudig vragen om om aanvullende informatie, productbladen en offertes. 

cctapis MAISONOBJET 2018 Yosuke Kojima
CC Tapis op Maison&Objet in 2018. Foto: Yosuke Kojima

Productscouting, trend- en marktanalyses

Iedere week staat een thema centraal waar omheen je nieuwe, gerelateerde producten op MOM kunt ontdekken. In aanvulling op de virtuele showrooms, biedt Maison & Objet ook trend- en marktanalyse, lezingen en inspirerende vraagstukken die aan het weekthema gerelateerd zijn. 

hk living
Beeld: HK Living

In je agenda

Unexpected gift – (January 27-29, 2021)

Surprising, creative, innovative, clever, fashionable objects and accessories... A generous offer of novelties, aligned with the hottest trends, to treat yourself and your home sweet home the smart gift idea that will make you and your loved ones happy.

Trendy Deco – (February 3- 5, 2021)

The easy and trendy decor item that changes everything when you can't totally remodel your home. Creative accessories and small furniture, soft textiles, decorative lights, bewitching scents... the latest trends that give style to today's interiors.

Well at Work – (February 10-12, 2021)

Well-being and work balance: a hot topic, especially in the past few months. Find the perfect mix between experience and performance, community and privacy, at home, in the office or elsewhere. Inspiring and creative solutions and innovations for the next-generation workspace design.

Craft, Métiers d’art – (February 17-19, 2021)

Fine craft workers, material artists and artwork manufactures come together in a world entirely devoted to creativity. Immerse yourself in a selection like no other, where rare items and one-of-a-kind objects, both traditional and contemporary, bring emotion to life!

Outdoor Living – (February 24-26, 2021)

Furniture and accessories for the ultimate outdoor lifestyle. Geared towards residential and hospitality, when the finesse and sophistication of the indoors opens up to balconies, terraces, gardens... to make them authentic places to recharge, unwind and share a new conviviality. An uplifting escape just in time to welcome the spring and summer.

Sustainable – (March 3-5, 2021)

When design is committed to creating objects and furniture with a smaller footprint, that will make our lives better. Engaged in a greener, more ethical and fair approach, the brands innovate to develop collections that will make you feel better and that will respect the environment and natural resources.

Premium Design – (March 10- 12, 2021)

The high-end brands of home décor unveil their new collections. Iconic designs, sophisticated and precious materials, unique and custom-made pieces, a mix of luxury and elegance.

So French – (March 17-19, 2021)

It’s undeniable that Maison&Objet promotes a “so French” lifestyle, and so do some of its exhibitors. An iconic reference in the arts, fashion and design, France has brought to the forefront the excellence of its know-how and traditions, together with a new wave of designers who know how to mix styles with chic and boldness.

Online inspiratie: Ilot Colombo, Le Monde Sauvage Beatrice Laval, Boo Louis Bamboo