Pop-up supermarkt in London Design Museum
Ontwerper Camille Walala toverde de museumwinkel van het London Design Museum om tot een pop-up supermarkt met door kunstenaars ontworpen dagelijkse boodschappen.
Ontwerper Camille Walala toverde de museumwinkel van het London Design Museum om tot een pop-up supermarkt met door kunstenaars ontworpen dagelijkse boodschappen.
De winkel is een manier om de “creativiteit te voeden” na de corona-lockdown van drie maanden, toen ook in de UK supermarkten een van de weinige plekken waren die open mochten blijven.
Het initiatief, genaamd Supermarket, is een samenwerking tussen het Design Museum en Bombay Sapphire. Het is samengesteld door Walala en kunstenaars Charlotte Edey, Holly Warburton, Isadora Lima, Jess Warby, Joey Yu, Katherine Plumb, Katie Kimmel, Kentaro Okawara en Michaela Yearwood-Dan. Elke kunstenaar ontwierp een ander product, waaronder thee, toiletpapier, pastasaus, havermoutpap, afwasmiddel, rijst, en flessen tonic en gin. Het interieur van de supermarkt is geheel ontworpen door Walala in haar kleurrijke, op Memphis geïnspireerde stijl.
"Het afgelopen jaar was een grote uitdaging voor kunstenaars, die niet in staat waren om hun werk te laten zien of samen te werken", zegt Walala. "Supermarkt is een geweldige manier om niet alleen het Design Museum te steunen, maar ook om tien briljante jonge kunstenaars in de spotlights te zetten die door dit project een nieuw platform voor hun werk creëren.”
De limited edition items werden van 21-25 april verkocht. De opbrengst is voor het nieuwe Emerging Designer Access Fund van het museum.