Kansen benutten
De kansen zijn er, en op de Netwerkdag onderzoeken we hoe we die het beste kunnen benutten. Dat doen we in Museum Arnhem, waar de architectuur sturend is voor de winkelinrichting en het productassortiment waaraan vele lokale ontwerpers hebben meegewerkt. Museum Arnhem is een inspiratiebron op zichzelf!
Ook in de winkel willen we aansluiten op de beleving van klanten. We willen meer service verlenen en originele en verantwoorde producten bieden.
Over Cultuur Retail Netwerk (CRN)
In CRN komen musea, toeleveranciers en productontwikkelaars samen. Ons doel is professionalisering van de gehele sector, om zo de potentie van retail voor cultuur beter te benutten. Op de netwerkdagen komen commercieel directeuren, winkelmanagers, marketeers en inkopers, product designers, producenten en leveranciers samen om te luisteren, te leren en te netwerken.
Keynotes & ronde tafels
Vanuit Kopenhagen komt Anne-Marie Hoogerwerf-Hospes vertellen over de commerciële activiteiten van het Natural History Museum van Denmark. Haar museum is in transitie en zij vertelt hoe je museum op alle terreinen kunt vernieuwen. Het verhaal van Peter Dusch van het Van Gogh Museum over zelfscankassa’s (die zien we toch alleen in supermarkten) is ook vernieuwend. Wat blijkt? De conversie van de verkoop gaat omhoog en er is meer ruimte voor hospitality. Een supergoed verhaal waar alle grote en kleine musea zeker naar moeten komen luisteren!