Vacature: NIA ACADEMIE zoekt marketeer (parttime)
Joehoe! NIA ACADEMIE zoekt een marketeer voor 24-32 uur per week. Iets voor jou? Klik!
Joehoe! NIA ACADEMIE zoekt een marketeer voor 24-32 uur per week. Iets voor jou? Klik!
Elke maand een mini-trendlezing om lekker lang op door te kauwen. Ben je erbij op 10 oktober?
Van influencer tot merkstrateeg: The Sustainable Fashion Communication Playbook is een must voor iedereen die in fashion werkt.
Fiat stopt met de productie van grijze auto's. Het Italiaanse automerk gaat vanaf nu door het leven als 'The Brand of Colors'. Best een gewaagde stap, als je weet dat grijs de meest populaire kleur voor auto's is.
De wereld is niet meer zoals-ie was, en dat geldt zeker voor de wereld van luxe, mode & lifestyle. The End of Aspiration neemt je mee in de toekomst van stijl en identiteit en duikt daarvoor óók de geschiedenis in. Want wat kunnen we leren van Marie-Antoinette?
Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en zegt bovendien niets over onze behoeften en verlangens. Trends zijn toxic.
Het beste van Stylink uit de periode 2008 - 2023. Enjoy!
Signifier werkt met gedreven merken en makers in interieur, design en mode. We laten je zien waar kansen liggen. Verhelderen ideeën en concepten. Helpen je onderbouwde keuzes maken. Vanuit
Onze drijfveer? Liefde voor schoonheid, vernuft en verbeeldingskracht.
We breien er een eind aan! Vanaf 1 mei gaan we verder onder een andere naam, met een andere focus en een andere koers. Mét behoud van liefde voor vernuft en verbeeldingskracht, voor style & stuff. Filmpje!
Naam maken met je werk of merk - dat wil jij toch ook? Doe mee met Naam Maken: een online cursus waarin je leert zelf de juiste naam voor jouw bedrijf of merk te ontwikkelen.
Heb je een nieuw (of jong) lifestyle- of decoratiemerk? De Maison&Objet biedt met Future On Stage een unieke kans om je merk te exposen in het hart van de beurs. Check of jouw merk in aanmerking komt en meld je aan!
Cursus copywriting voor lifestylebrands - doe je mee?
Je fotografie, je logo en art direction zijn tot in de puntjes verzorgd. Nu de tekst nog! Leer hoe tekst je merk versterkt én de sales aanjaagt.
Je weet het: om relevant te blijven als merk moet je de trends in de gaten houden - en toepassen. Maar hoe onderscheid je je dan nog als merk? Maak het verschil met goeie copy!
Je kent ze wel: de vrijwel onverwoestbare FREITAG tassen, gemaakt van vrachtwagenzeil en geliefd bij ontwerpers en creatieven. Nu kun je je eigen cult-tas ontwerpen met F-Cut, de nieuwe virtuele tool van FREITAG. Onze Floor testte het uit!
Nude, Bright Skies, Cream, Sand… Ho even, dat kan beter. Het is tijd voor een reset: upgrade de kleurentaal van je merk.
Nooit meer bloedeloze borrels aan statafels; mijlpalen vieren we door onze verhalen en waarden door te geven.
Luxe is niet meer wat het was. Wie is opgegroeid met reality-tv, Instagram en Tik Tok, koppelt luxe niet aan marmeren vloeren of overdadige decoraties, maar aan pop- en straatcultuur, crafts en makers. Die nieuwe luxe staat centraal tijdens de Maison&Objet in maart 2022.
Aan de slag als creatief zelfstandig ondernemer? Zorg voor een stevige basis!
Advertenties om af te vallen gaan geheel in de ban bij Pinterest. Daarmee reageert het social network op de toename van ongezonde eetgewoonten en eetstoornissen sinds het begin van de pandemie.
Op het strand of in het stadspark: achterover hangen was nog nooit zo cool.
Kledingmerk NO LABEL is zijn Europese merkbescherming kwijt. De reden: het merk NO LABEL is niet onderscheidend voor kleding. Want. Dus.
Patta en Tommy Hilfiger? Ja! De capsulecollectie van het Amsterdamse streetwear label en 'preppy' fashion merk is een ode aan inclusiviteit en eenheid van de zwarte gemeenschap.
Hoe ruiken letters? We kunnen letters zien, horen en voelen, welke geur zouden ze hebben? Dat onderzochten Rob Stolte van ontwerpbureau Autobahn en meesterparfumeur Mark Buxton. Het resultaat: drie unieke, en draagbare parfums die staan voor de eerste drie letters van het alfabet.
De Australische bloemist Fig & Bloom verkoopt Broquets: boeketten voor mannen. Die zien er anders uit - en hebben andere kaartjes - dan gangbare boeketten. Ze zijn ook niet zomaar voor de mooi; ze moeten de geestelijke gezondheid van mannen versterken.
Nieuwe smoel voor Studio Bij Kiki.
Hoe creëer je een eigen, herkenbare stijl op Instagram? Een stijl die jouw verhaal vertelt en die de juiste klanten aantrekt? Ontdek het tijdens de een-op-een masterclass met Hipaholic.
Vanaf 1 juni mogen we weer kleine bijeenkomsten organiseren. Dat gebeurt dan ook volop: de zomer van 2020 is er een van intieme events en mini-festivals.
Onder druk van de Black Lives Matter beweging krijgt Aunt Jemima, een merk stroop en pannenkoekemix, een andere naam en beeldmerk. Moederbedrijf Quaker Oats, onderdeel van Pepsico, erkent dat de oorsprong van het merk 'gebaseerd is op een racistisch stereotype'.
De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn.
Hoe creëer je een herkenbare stijl op Instagram die past bij jouw bedrijf? Ga op ontdekkingstocht naar jouw Visual Style met de Instagram Style Guide van Anuschka van Hipaholic!
Videobellen = beh. Daar zit je dan met je slechte haar, met een kat die over je toetsenbord loopt en met het droogrek net in beeld. Voor wie er toch het beste van wil maken deelt licht-guru Annelies Valentijn tips & trucs om jezelf het beste uit te lichten. Nog even een sjaal om je haar, een beetje makeup... kom maar door met dat videobellen.
Opvallende advertenties? Een Instagram feed die blijft hangen? Boost je bedrijf met uniek, creatief beeld of video. Hipaholic serveert!
Mode- en lifestyle-merk Daily Paper en het Van Gogh Museum presenteren samen kledinglijn. Dit is een van de manieren waarop het museum relevant wil worden voor een groeiende groep jongvolwassen Amsterdammers met migratieroots.
We kenden al merken die activisme gebruiken in hun branding en marketing; nieuw is dat activistische bewegingen zélf een merk worden. Ingeborg Bloem en Klaus Kempenaars schreven er een boek over: de kracht van branding en de invloed daarvan op sociale bewegingen.
Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg!
Geef je ogen even rust en beluister de beste podcasts over design, trends en de creatieve industrie terwijl je wandelt, kookt, een dekentje haakt of onderweg bent in de auto of trein. Tips zijn welkom!
We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken.
The details are not the details. They make the design.
Een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én fashionable is: met recht next level museum merchandise!
Duurzaam, ethisch ondernemen? Goed plan! Bedenk wel dat goede bedoelingen zichzelf niet verkopen - als je verandering wilt zien zul je je branding en marketing professioneel moeten aanpakken. Branding voor de nieuwe generatie ondernemers!
Wordt fake het nieuwe echt nu iedereen authentiek is?
Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?
Vergeet doelgroepen, denk na over stijlgroepen: niet hoe oud je bent en waar je woont zijn bepalend, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept brengt dat uitgangspunt verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.