Winkelwagen

Close
Je winkelwagen is leeg.

Branding & marketing

>

Vacature: NIA ACADEMIE zoekt marketeer (parttime)

Joehoe! NIA ACADEMIE zoekt een marketeer voor 24-32 uur per week. Iets voor jou? Klik!

>

Lunch & Learn: een mini-trendlezing bij je boterham

Elke maand een mini-trendlezing om lekker lang op door te kauwen. Ben je erbij op 10 oktober?

>

Communiceren over duurzaamheid - zo doe je dat

Van influencer tot merkstrateeg: The Sustainable Fashion Communication Playbook is een must voor iedereen die in fashion werkt.

>

Goodbye grey: Fiat stopt met grijze auto's

Fiat stopt met de productie van grijze auto's. Het Italiaanse automerk gaat vanaf nu door het leven als 'The Brand of Colors'. Best een gewaagde stap, als je weet dat grijs de meest populaire kleur voor auto's is.

>

The End of Aspiration

De wereld is niet meer zoals-ie was, en dat geldt zeker voor de wereld van luxe, mode & lifestyle. The End of Aspiration neemt je mee in de toekomst van stijl en identiteit en duikt daarvoor óók de geschiedenis in. Want wat kunnen we leren van Marie-Antoinette? 

>

Trends, hypes, rages en ander amusement

Het zijn kliks, views, likes, shares en sales die tegenwoordig bepalen wat trends zijn. Dat is niet houdbaar, niet wenselijk - en zegt bovendien niets over onze behoeften en verlangens. Trends zijn toxic.

>

Greatest hits - Stylink 2008-2023

Het beste van Stylink uit de periode 2008 - 2023. Enjoy! 

>

Wat we doen

Signifier werkt met gedreven merken en makers in interieur, design en mode. We laten je zien waar kansen liggen. Verhelderen ideeën en concepten. Helpen je onderbouwde keuzes maken. Vanuit 

Onze drijfveer? Liefde voor schoonheid, vernuft en verbeeldingskracht. 

>

Salut Stylink!

We breien er een eind aan! Vanaf 1 mei gaan we verder onder een andere naam, met een andere focus en een andere koers. Mét behoud van liefde voor vernuft en verbeeldingskracht, voor style & stuff. Filmpje!

>

Naam Maken: van idee naar identiteit

Naam maken met je werk of merk - dat wil jij toch ook? Doe mee met Naam Maken: een online cursus waarin je leert zelf de juiste naam voor jouw bedrijf of merk te ontwikkelen.

>

Future on Stage: lanceer je nieuwe merk op de Maison&Objet

Heb je een nieuw (of jong) lifestyle- of decoratiemerk? De Maison&Objet biedt met Future On Stage een unieke kans om je merk te exposen in het hart van de beurs. Check of jouw merk in aanmerking komt en meld je aan!

>

Aanmelden cursus Copy, trends & brands

Cursus copywriting voor lifestylebrands - doe je mee? 

>

Copy, trends & brands: de cursus

Je fotografie, je logo en art direction zijn tot in de puntjes verzorgd. Nu de tekst nog! Leer hoe tekst je merk versterkt én de sales aanjaagt.

>

Een sterk merk? Vergeet de copy niet!

Je weet het: om relevant te blijven als merk moet je de trends in de gaten houden - en toepassen. Maar hoe onderscheid je je dan nog als merk? Maak het verschil met goeie copy! 

>

F-CUT: ontwerp je eigen FREITAG-tas

Je kent ze wel: de vrijwel onverwoestbare FREITAG tassen, gemaakt van vrachtwagenzeil en geliefd bij ontwerpers en creatieven. Nu kun je je eigen cult-tas ontwerpen met F-Cut, de nieuwe virtuele tool van FREITAG. Onze Floor testte het uit!

>

Revival of the colour language

Nude, Bright Skies, Cream, Sand… Ho even, dat kan beter. Het is tijd voor een reset: upgrade de kleurentaal van je merk.

>

Betekenis geven is het nieuwe vieren

Nooit meer bloedeloze borrels aan statafels; mijlpalen vieren we door onze verhalen en waarden door te geven. 

>

New Luxury centraal bij Maison&Objet

Luxe is niet meer wat het was. Wie is opgegroeid met reality-tv, Instagram en Tik Tok, koppelt luxe niet aan marmeren vloeren of overdadige decoraties, maar aan pop- en straatcultuur, crafts en makers. Die nieuwe luxe staat centraal tijdens de Maison&Objet in maart 2022.

>

Cursus Start je eigen onderneming!

Aan de slag als creatief zelfstandig ondernemer? Zorg voor een stevige basis!

>

Pinterest verbiedt advertenties over gewichtsverlies

Advertenties om af te vallen gaan geheel in de ban bij Pinterest. Daarmee reageert het social network op de toename van ongezonde eetgewoonten en eetstoornissen sinds het begin van de pandemie.

>

Zomerse collaboration Daily Paper x Fatboy

Op het strand of in het stadspark: achterover hangen was nog nooit zo cool.

>

NO LABEL verliest merkbescherming

Kledingmerk NO LABEL is zijn Europese merkbescherming kwijt. De reden: het merk NO LABEL is niet onderscheidend voor kleding. Want. Dus. 

>

Capsulecollectie Patta x Tommy Hilfiger

Patta en Tommy Hilfiger? Ja! De capsulecollectie van het Amsterdamse streetwear label en 'preppy' fashion merk is een ode aan inclusiviteit en eenheid van de zwarte gemeenschap. 

>

GLYPHS - The Alphabetic Perfume Collection

Hoe ruiken letters? We kunnen letters zien, horen en voelen, welke geur zouden ze hebben? Dat onderzochten Rob Stolte van ontwerpbureau Autobahn en meesterparfumeur Mark Buxton. Het resultaat: drie unieke, en draagbare parfums die staan voor de eerste drie letters van het alfabet.

>

Trend talk: FUNdaMENTAL

Wegens succes in de herhaling!

>

Zo verkoop je bloemen aan mannen

De Australische bloemist Fig & Bloom verkoopt Broquets: boeketten voor mannen. Die zien er anders uit - en hebben andere kaartjes - dan gangbare boeketten. Ze zijn ook niet zomaar voor de mooi; ze moeten de geestelijke gezondheid van mannen versterken.

>

Flip the perspective; rebranding Studio Bij Kiki

Nieuwe smoel voor Studio Bij Kiki.

>

Een-op-een: masterclass visual style

Hoe creëer je een eigen, herkenbare stijl op Instagram? Een stijl die jouw verhaal vertelt en die de juiste klanten aantrekt? Ontdek het tijdens de een-op-een masterclass met Hipaholic. 

>

De agenda van december

Wat gaan we doen?

>

Zomer 2020: mini-festivals en intieme events

Vanaf 1 juni mogen we weer kleine bijeenkomsten organiseren. Dat gebeurt dan ook volop: de zomer van 2020 is er een van intieme events en mini-festivals. 

>

Black lives matter: nieuwe naam & logo voor Aunt Jemima

Onder druk van de Black Lives Matter beweging krijgt Aunt Jemima, een merk stroop en pannenkoekemix, een andere naam en beeldmerk. Moederbedrijf Quaker Oats, onderdeel van Pepsico, erkent dat de oorsprong van het merk 'gebaseerd is op een racistisch stereotype'.

>

Vers werk: branding Studio Valentijn en De Lichtschool

De lockdown was een prima gelegenheid voor deze prachtklus: de rebranding van Studio Valentijn en De Lichtschool, de bedrijven van licht-goeroe Annelies Valentijn. 

>

Instagram Style Guide

Hoe creëer je een herkenbare stijl op Instagram die past bij jouw bedrijf? Ga op ontdekkingstocht naar jouw Visual Style met de Instagram Style Guide van Anuschka van Hipaholic!

>

Videobellen in het juiste licht

Videobellen = beh. Daar zit je dan met je slechte haar, met een kat die over je toetsenbord loopt en met het droogrek net in beeld. Voor wie er toch het beste van wil maken deelt licht-guru Annelies Valentijn tips & trucs om jezelf het beste uit te lichten. Nog even een sjaal om je haar, een beetje makeup... kom maar door met dat videobellen.

>

Visual content creation

Opvallende advertenties? Een Instagram feed die blijft hangen? Boost je bedrijf met uniek, creatief beeld of video. Hipaholic serveert! 

>

Daily Paper x Van Gogh Museum

Mode- en lifestyle-merk Daily Paper en het Van Gogh Museum presenteren samen kledinglijn. Dit is een van de manieren waarop het museum relevant wil worden voor een groeiende groep jongvolwassen Amsterdammers met migratieroots. 

>

Branded Protest

We kenden al merken die activisme gebruiken in hun branding en marketing; nieuw is dat activistische bewegingen zélf een merk worden. Ingeborg Bloem en Klaus Kempenaars schreven er een boek over: de kracht van branding en de invloed daarvan op sociale bewegingen. 

>

Van hobby naar eigen merk

Van je hobby je werk maken? Hoe dan? Ben je wel een ondernemer of vooral ontwerper of maker? Zo veel vragen; zo veel beren op de weg! 

>

Aanbevolen! De beste podcasts

Geef je ogen even rust en beluister de beste podcasts over design, trends en de creatieve industrie terwijl je wandelt, kookt, een dekentje haakt of onderweg bent in de auto of trein. Tips zijn welkom! 

>

Labels & linten, bandjes & hangtags

We zijn er dol op: alle extraatjes die onze kleding, meubels en accessoires bijzonder maken. 

The details are not the details. They make the design.

>

Next level museum merchandise

Een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én fashionable is: met recht next level museum merchandise! 

>

Brand the Change

Duurzaam, ethisch ondernemen? Goed plan! Bedenk wel dat goede bedoelingen zichzelf niet verkopen - als je verandering wilt zien zul je je branding en marketing professioneel moeten aanpakken. Branding voor de nieuwe generatie ondernemers!

>

MAKE.BELIEVE - fake fun en meaningful marketing

Wordt fake het nieuwe echt nu iedereen authentiek is? 

>

Merken en musea - a love story

Wat kunnen brands leren van musea? Waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum - en andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen?

>

Weg met de gender codes, hier is de ME-consument

Vergeet doelgroepen, denk na over stijlgroepen: niet hoe oud je bent en waar je woont zijn bepalend, maar wat je belangrijk vindt en waar je voor staat. Het Agender-concept brengt dat uitgangspunt verder door ook het man-vrouw denken volledig los te laten.